Saturday 19 January 2013

JODOH itu rahsia ALLAH

Assalammualaikum...

Hari ahad ni lah aku nk habiskan masa aku nk berblog, bertwiter kan,,huhu.. Sbb off day la kate kan. Sejak akhir2 ni aku mmng terlalu buzy dgn kerje2 dunia. Terlalu buzy melayan perasaan aku. Blog ni? cian dia..aku xwat entry. Aku bukan nak meluah kan perasaan, tp sekadar bercerita je k.
Bf kau sihat? hihi.. saje aku tanye. Korang semua yakin ke yg BF korang tu bakal jadi suami  korang? Act, aku sebenarnye mengharapkan mcm tu. Tp JODOH ITU RAHSIA ALLAH. Same lah mcm mati kita. Sape tahu, esok lusa adalah hari terakhir kita?
Sebenarnya, perancangan Allah sangat2 indah.. Cuma kita yg slalu berfikir negatif. Kadang2, Allah sengaja nak temukan kita dengan orang yg salah KERANA Allah nak kite belajar dari kesilapan. Kadang2, dugaan tu datang bertubi2.. nak tgk kekutan cinta kite.
Tp sejak akhir2 ni aku banyak berfikir yang aku sbenarnye terlalu mengharap. Dan aku mula sedar, aku xboleh terlalu mengharap pada sesuatu yang belum pasti jadi milik kite. Aku xboleh memaksa seseorang untuk mencintai aku dan aku juga xboleh melawan takdir. Sekarang ni, ape yg penting.. Belajar untuk terima dan redha..

cer bace ni korang pasti akan tarik nafas lega bila baca ni:
Jika mahukan seseorang sangat-sangat, mohonlah pada ALLAH. BUKAN merayu-rayu pada EMPUNYA DIRI. Bila empunya diri MENOLAK, siapa yang KECEWA? Namun jika pohon terus pada ALLAH, ALLAH akan bagi dua kemungkinan. Mungkin DAPAT dia, atau mungkin dapat yang LEBIH BAIK darinya :)

dan ini:

~✿>> Kepada Hawa. Biarlah Adam yang mencari sendiri tulang rusuknya yang hilang. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu dan mengambilmu satu hari nanti.

Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga..♥♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


sekian :-)


No comments:

Post a Comment