Tuesday 25 December 2012

Apakah itu cinta......................?


assalammualaikum.....
bercerite tentang cinta?
memang AWESOME tau...

Bagi aku cinta tu, satu perasaan..yg Allah s.w.t pinjamkan untuk kite. Cinta ni memang banyak jenis cinta tau. Tapi cinta yang kekal adalah cinta pada yang maha pencipta. Bagi aku, yang paling utama ialah cinta pada Allah. 



Seterusnya, cinta pada rasul kita. Nabi Muhammad s.w.s. Mcm mana nak tunjukkan rasa cinta kita? kita sentiasa HADIAH kan al-fathah pada junjungan besar nabi kita selepas solat 5 waktu. Dan tidak lupa juga berselawat ye. 



Lepas tu, barulah cinta sesama manusia, cinta pada ibu bapa, keluarga, rakan2 dan sesama islam. Xsalah jika kita mencintai seseorang, tapi jangan lah kita mencintai seseorang itu lebih dari kita mencintai tuhan kita. Sesungguhnya, kita mesty lah ingat, rasa sayang dan cinta tu pemberian Allah. Cuma pinjaman je tau.. Bila2 masa Allah boleh tarik balik rasa cinta tu, rasa sayang tu dan tukar perasaan tu pada kecewa, sedih..


So, kat sini aku bukan je nak nasihat kan korang2 semue, tapi aku pon nak nasihat kan diri aku gak==
Kalau cinta tu, biar lah BERPADA-PADA..sbb takut diri sendiri yang merana akan kehilangan si dia nanty.
Allah lah tempat kita mengadu, andai satu hari nanty, kita akan kehilangan orang yg kita sayang. Kembali lah pada Allah. Mengadulah pada Dia.



Allah lah tempat aku mengadu rasa sayang & cinta aku. Pasa perkenalan dulu, aku sedar, aku mencintai dia, menyayangi dia..tapi aku xboleh nak ckp direct kat die. sbb aku takot aku akan kecewa. Jadinya, aku mohon pada Allah, aku minta pada Allah semoga Allah temukan jodoh aku dengan dia. Bila dah bertemu, aku xpernah lupa untuk bersyukur pada Allah. Dan aku juga sentiasa memohon pada Allah. Semoga hubungan antara kami kekal hinnga ke gerbang perkahwinan. Semoga Allah jaga kan dia untuk aku. Sesungguhnya akan amat manyayangi die dan peliharalah diri aku dari rasa kecewa.





 renung-renung kan dan selamat beramal..






p/s: thank you for reading this entry

No comments:

Post a Comment