Saturday 22 December 2012

my tempe chili, yang awesome..


Assalammualaikum...

waaaa...today is sunday, for me, every sunday is my awesome sunday. On sunday lah aku akan habiskan mase untuk bersantai, manjakan diri, lepak2 with my family, and nak hang out. (tp xhang out pon. maklum laa MR.N buzy memanjang kan) Actually, on sunday ni lah aku boleh belajar masak with my mama. Aku sebenarnye dah lame tau teringin sangat nak masak tempe chili. Kenape Tempe yg aku pilih ek? sebab aku peminat tempe. Tempe banyak khasiat tau. Bukan untuk otak je, Untuk kulit pun boleh.. So, hari ni aku nak kongsi laa masak tempe chili ni. Seriously sedap! kalau korang cube, comfrim ko xkan terkene FOOD POISONING ok! jom aku tunjukkan, bahan2 die...


Tempe.( potong comel2 tau cam ni) haha


tempe lepas di goreng( jgn goreng lame2 sgt, bagi garing je dah cukup)

bawang besar

bawang putih

my chili (haha)

kacang pasir. Eh, bukan2..kacang tanah ok!

sedikit lada kering( mama aku la yg suruh tambah, bagi sedap katanya)

korang2 masuk lah semue bahan dalam blender, then letak air sikit.. 


Ni lah hasil selepas di blend ok!


Make sure minyak xbanyak tau..( yg sedang2 saja) haha

Tumiskan die, gaul2...

Masuk kan tempe, kacang, kalau korang nak lagi sedap letak ikan bilis yg dah goreng..(nyum2...)

dah, ni lah hasil nya...

kalau you all semue nak tahu, sekarang ni aku tengah melantak makan my TEMPE CHILI with nasi yg panas. Seriously awesome! Bagi aku, xpayah ade lauk lain pun xpe. Dah cukup. APe? Rase die? mesty la sedap. Pedas2 gitu, manis gitu.. meh sini nak bisik ckit...(nnty aku nk masak untuk my MR.N tau) I hope he like it..  
I hope, I hope, I hope...
mama cakap: ok, sedap...! aku dah melompat2 dah..haha
ok korang.. renung2 kan and selamat mencuba~

No comments:

Post a Comment